Digitala Projekt - EITF40

Sänka skepp spelsimulator

Av: Jonas Vistrand E-09 & Niklas Hjern E-09
Handledare: Bertil Lindvall

Om Projektet

Det här projektet är gjort i samband med kursen Digitala projekt på LTH. Syftet med projektet var att, på en ATmega16 mikroprocessor, programmera en spelsimulator där spelet Sänka skepp visas grafiskt på en 128x64 pixlars LCD skärm. Spelet har stöd både för single- och multiplayer.

Vi är två studenter från E-programmet så vi hade båda en bra grund att stå på när det gäller kunskaper om digitalteknik och den digitala världen. Däremot hade ingen av oss programmerat i C innan utan enbart i Java. Det visade sig dock, som tur var för oss, att språken även om de är olika har väldigt många likheter vilket gör att om man kan det ena snappar man snabbt upp det andra. Vi kan verkligen rekommendera kursen, speciellt om du gillar självständigt arbete eller har en rolig idé du vill förverkliga, då den förutom att vara lärorik även var väldigt rolig.

Help! Let me out of here!