Snakespel

Startsida

Vi har som projekt i kursen Digitala System (EITA15) under vårterminen 2019 byggt och programmerat ett snakespel där två personer kan mötas i spelet snake. Spelet går ut på att hålla sig levande längre än sin motståndare. Man förlorar i spelet genom att antingen krocka in i sig själv, väggen eller i sin motståndare. Under spelets gång så äter man äpplen och ens orm blir då längre. En demonstrationsvideo av hur spelet fungerar finns längre ner på sidan.

Spelet är uppbyggt av en ATmega1284 mikrokontroller, en 128x64-pixlars display, två joysticks, och en potentiometer. Hur de olika komponenterna kopplats ihop går att se under "Kopplingsschema" och källkoden till spelet går att hitta under "Källkod".

Mvh, Oliver Ekberg, Drilon Grajqevci, Arvid Gruvö Wärle och Love Karltorp

Oliver Ekberg | Drilon Grajqevci | Arvid Gruvö Wärle | Love Karltorp

EITA15 - Digitala System 2019