Brick Buster - Rapport i Digitala Projekt

Henrik Nilsson, Martin Ernemar, Filip Andersson

På den här sidan följer en kort sammanfattning av vårt projekt i kursen Digitala Projekt, EITF11. Kusern är alternativobligatorisk och ingår i I-programmets
teknikprofil "System- och mjukvaruutveckling". Målet med kursen är att ge oss studenter en chans att själva få bygga ihop en enklare prototyp av någon
valfri produkt och driva ett projekt från idé till färdig prototyp. Vi valde att utveckla en enkel spelkonsol som skulle innehålla ett spel vi valt att kalla Brick Buster.
Längst ner på sidan finns även länk till vår fullständiga rapport innehållande såväl kopplingsschema som källkod.

Beskrivning av spelet

En bild över konstruktionen

Spelet Brick Buster går ut på att spelaren styr en plattform på botten av skrämen och ska sedan studsa en boll mellan plattformen och de block som finns
överst på skärmen för att ta i sönder blocken och på så vis samla poäng. Spelaren kan innan spelet startar också välja mellan två olika banor och när spelet
startar så visas poängräkning i realtid. Aktuell highscore visas också på skärmen.

Länk till fullständig rapport