HockeyMate

EITF40 - Digitala Projekt

Niclas Thuning, 860215-3994, et06nt3@student.lth.se
Carl Cristian Arlock, 840306-3954, dt07ca7@student.lth.se
Handledare: Bertil Lindvall

Rapport | Källkod | Bilder

I detta projekt har vi valt bygga en jumbotron till ett bordshockeyspel. Projektet har vi valt själva och ingår
i kursen Digitala Projekt EITF40. Vi vill med projektet bygga en jumbotron i form av en grafisk display där relevant
information skall finnas. Med hjälp av knappar skall siffror kunna ändras och korrigeras. En timer skall räkna ner tiden för en period. Sensorer skall hålla
koll på när det blir mål och en högtalare skall tala om när det blir mål eller om tiden tar slut.

Detta är vad vi tycker en jumbotron till ett bordshockeyspel ska innehålla. I rapporten kan läsaren få insyn på
hur vi genomförde detta projekt. Blockschema och källkod finns att hämta för den som själv vill prova att bygga.

Hockeymate