Digitala Projekt – Munin

 

 


      Bakgrund                                                 Bilder

 Målsättningen med vårt projekt var att bygga en konstruktion som lagrar användarnamn

 och lösenord. Konstruktionen, som döptes till Munin, fungerar som en komihåg dosa.

             Uppgiften bestod i att först planera arbetet, bygga Munin och därefter skapa mjukvaran.

             Till en början valdes processor, samt knappsats och display. Därefter planerades hur

             komponenterna ska samverka och hur de ska kopplas samman.

             Då komponenterna monterats och kommunikationen mellan dem fungerade återstod

             programmeringen. I rapporten sammanfattas tillvägagångssättet för skapandet av Munin.

             Det kommer även lite mer ingående att presenteras hur mjukvaran är utformad följt utav

             en diskussion samt resultat.

 

  

 

 


             Länkar

      

                                                Rapporten

 

                                                                        Kretsschema

 

                                                                                                            Källkod

 

 

 

 

 

 

 


           Skapad av                                 Igor Tasevski e03it@student.lth.se                                     Henrik Palmér d01hp@student.lth.se